Insektsrapport

Jag beklagar verkligen min frånvaro på bloggen. Men vi får tolka det som att jag haft ett fantastiskt kul liv sedan sist, då jag inte haft tid att skriva!
 
Idag ska jag försöka börja fila på ett par inlägg så ni får veta vilka otroligt spännande saker som som vanligt skett på andra sidan jorden, där just ingenting händer.
 
Vad kunde vara mer passande än att gå igenom hur insektssituationen varit när Paulina, stadsflicka nr 2 , varit här?
 
Insekterna höll sig ganska bra i skinnet måste jag säga.
 
När Paulina sovit här ett par nätter, tryggt omgiven av sitt moskitonät aka borg runt sängen, så vaknade hon upp en morgon och mumlade det första hon sa: Ni har en krabba här inne.
 
Igen.
 
Den här krabban var dock fiffig. Han hade krabbat sig runt golvet i sidled (jag undrar fortfarande VARFÖR Gud skapade krabborna till att springa i sidled. Vad är det fiffiga? Ögonen pekar ju rätt fram. Sneglar de hela tiden åt sidan när de springer, då måste de ju bli helt skelögda. Eller springer de in i saker hela tiden, och blir jätteförvånade över var de hamnat när de tittar rätt fram och springer sidleds? Det är ett mysterium för mig.) och kommit fram till Paulinas myggnät, och enligt hennes utsago klättrat upp för det. Så när hon vaknade och slog upp sina blå framåt morgontimmarna så satt det en krabba och stirrade på henne i myggnätet. Undrar om de klättrar upp för myggnät sidleds med?
 
Jaja, hon somnade om och när jag satt och jobbade såg jag helt plötsligt den lilla krabban sidleda runt på golvet, in bakom köksbänken. När GM vaknade viskade jag att vi måste få ut krabban, och nästa gång den dök upp tog han tag i den och slängde ut den genom fönstret. Krabbbungyjump! Dagen efter hade vi en till liten krabba inne, men sedan dess har jag inte sett någon, tack och lov.
 
Nästa insektsrapport måste nog komma som en slutkläm på nästa inlägg, vilken cliffhanger, nu blir ni tvungna att läsa i morgon med för att få veta den spännande fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0