Nej!

 
I lördags morse landade Paulina. Vi var uppe och städade hela kvällen, och framåt 23 snåret satt vi och sydde blomsterkransar, som är traditionellt att hänga runt halsen vid ankomst här, stupade i säng vid midnatt, och så ringde klockan vid 0430 igen.
 
Vi har ju bara John Silver, och nog för att han är en trogen tjänare, men man kan inte åka fler än två på honom, och han hanterar inte en resväska. Så GM hade lovat att, iiiinga problem, han skulle snacka med lite folk på flygplatsen och fixa lift åt mig och Paulina när vi kom dit.
 
Vi kom dit. GM sa, jag går och köper en kopp kaffe. Vän av ordning kan ju tro att man är tillbaka efter fem minuter då, men självklart inte en ständigt avslappnad GM. Jag sprang runt hörnet där man kan se när folk går av flyget, och såg efter en stund Paulina komma utgående mot terminalen. Jag sprang till fönstren och såg där man går igenom pass, och står och väntar på sin väska, och såg Paulina gå igenom. Ingen GM och bokad transport.
 
Gaaah!
 
En minut innan Paulina klev ut i ankomsthallen såg jag GM sakta komma släntrande med två koppar kaffe, i slow motion. Jag var lätt rabiat och frågade snipigt om han hade varit ute i skogen och plockat kaffebönorna först med, men han var som vanligt totalt avslappnad och lyckades fånga in en raritet, i form av en taxi, som vi tog hem.
 
På kvällen var vi ut, och på vår lokala nattklub Rehab var Paulina den enda blonda personen. Hon såg ut som en glödlampa i den mörka lokalen, och karlarna blev väldigt glada när de såg henne, kan man lugnt säga.
 
Igår skulle Paulina hämta något i frysen. Och ylar efter en sekund "Vet du att ni har en fryst ödla här?"
Jag: "Du skämtar?"
Paulina: "Nej, kom och titta då"
 
Mycket riktigt. Inne i frysen låg en djupfryst liten ödla. Jag stod inte ut. Jag har Ice Age i frysen.
 
Idag såg Paulina en liten notis i dagstidningen att det var island dance aerobics kl 1730 i min lilla by. Man skulle medtaga sarong. Jaha, vi åkte dit vid 1730, med sarong. Och tittade in i i lokalen. Där inne låg bara två stora krigare och brottades på en brottarmatta. Vi kände oss skeptiska. Tills en krigare fick tag på oss och pekade upp för en trapp. Vi gick uppför trappen, och där var det dans för fulla muggar. Det var äldre mamas, vita damer utan taktkänsla, bastanta lokala damer, en 4 årig blond liten kille, allt i en salig blandning. Längst fram stod en glad ledare med gummikropp och dansade island dans för fullt. Paulina hakade på och dansade, och dansade. Toppenkul såg det ut, och på måndag och tisdag är det dags igen!
 
Jaha. Kanske jag ska ta och avrunda kvällen med att frosta av frysen så jag kan få loss dinosaurien som bor där.
 
Ännu en dag på vårt lokala zoo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0