Biodags igen!

 
I lördags var det biodags igen! Kvällarna har nu börjat bli svala, i säkert två veckor jag nu sovit med ett lakan över mig delar av natten. Då förstår ni hur kallt det är! Och när det skulle bära av in till Avarua kvällstid på John Silver fick jag dra på mig ett par jeans, och det har jag inte haft på mig sedan jag flög hit i januari!
 
Vi började kvällen med en Fish and Chips på Fishing Club. Storbildsrugby på TV också, vilken romantisk start på vår afton, jo man tackar!
 
Vi var tidiga till vår Iron Man 3 . Den har bara gått två dagar, så Cookianerna köade upp för att gå och se ny film. Utanför biografen hade någon som vanligt spänt upp ett partytält där de stod och sålde hemlagad mat. Mat är oerhört viktigt här. De sålde även Cocosnötter, så jag inhandlade en kokosnöt (heter "Nu" på Cook maori) , med tillhörande sugrör, att dricka till mina biopopcorn. På Cook har man inte så väldigt bra ljudisolering, så när det är stora viktiga actionscener på duken, så hörs de ut på gatan. DUNS! BRAK! WAVAZOOM! Jag frågade GM om det åskade, men nej sa han, det är inifrån biografen.
 
Jaha, så var första visningen slut. Ut stormade det massor av Cookianska barnfamiljer, med hela barnskaran. 11 års åldergräns verkar inte aktuellt här, många skräckslakna, och oskräckslagna småttingar i 4-5 års åldern  kom utgåendes från biografen med mamma och pappa. Inget konstigt alls.
 
Jaha, som vanligt var det paus efter halva filmen. Då de aldrig säger till när den är över, och GM alltid röker så länge, brukar vi ju alltid missa en del av filmen då den alltid börjat när vi väl kommer in igen, så den här gången satt vi kvar. Pausmusik i salongen var "Hello" med Lionel Richie. Vi stod inte ut, och GM ville minnas att han hört den förr här som pausmusik. Min kokosnöt var nu slut, och jag tänkte för mig själv, att VAR gör man av sin tomma kokosnöt. På bio hemma i Sverige slänger ju folk skräp och burkar på golvet hit och dit, eller så finns det små fina hållare för läskburkarna. Här fanns inga kokosnötshållare. Man fick sitta och hålla i sin kokosnöt i två timmar. Eftersom den är rund rullar den ju också. Jag undrade för mig själv hur många tomma kokosnötter städpersonalen måste plocka upp från golvet efter en filmvisning på Cooköarna. Alla andra sprang ut i pausen och köpte kulglass. Jag tror det är det pausen är till för, mer mat, mer försäljning.
 
Efter bion gick vi och tog oss en stänkare på Whatever Bar, och sedan bar det av hem. Vilken helafton!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0