Anekdoter från svunna tider

På söndagar brukar svärfar komma körande på sin fräsiga motorcykel och ta en snabbfika hos mig, så ock idag. Idag var han dock lite sen, klockan var nog så sent som runt 9 när han stod utanför och steppade. Han har dykt upp 730 söndag morgnar med, och då har jag varit färdig att strypa karln.
 
Jaha, jag gjorde en kopp kaffe, sedan satte vi oss och pratade lite om smått och gott. Veckans snackis på det kristliga Cook öarna är ju att Nya Zeeland nu har antagit ny lag att homosexuella har rätt att gifta sig. Vojne, vojne, så oerhört hemskt. Det har stått massor i tidningen om det, och alla öns helgalna präster har sänt in insändare med viktiga citat ur bibeln där det är yada, yada, yada om att Gud skapade mannen och kvinnan och bla, bla, bla, och över vår döda kropp att det ska bli tillåtet på Cooköarna. Själv förstår jag inte hur folk kan bli så upprörda över kärlek. När det finns så mycket hat därute vi borde bli upprörda över istället.
 
Jaja. Svärfar sa att, ja annars är väl veckan samtalsämne det här med homoäktenskap.
 
Jag: "Ja, vad tycker du om det då"
 
Svärfar ryckte lite på axlarna, viftade bort det med handen, log lite och sa I dont know eller liknande. I en liten håla är man ju också rädd att sticka ut, och inte tycka som alla andra. Så började han skratta för sig själv.
 
Svärfar: "När jag var ung och hade köpt min första motorcykel, så satt jag till alla, att den kvinna som åker med mig på motorcykeln, hon är min, henne ska jag ha. Så var jag ute och åkte en dag och det stod en oerhört vacker kvinna vid vägkanten. Hon hade hatt på sig. Jag stannade till, och hon bara hoppade upp på motorcykeln och åkte med. Jag tog henne till mitt "schack" (något sorts ruckel han bodde i på den tiden), och hon hoppade av motorcykeln, och utan att fråga tog hon tag i mig och kysste mig så hårt så att tungan nästan höll på att åka ut"
 
Host, host, där satte jag kaffet i vrångstrupen, kände jag.
 
Det stoppade inte svärfar, han fortsatte glatt: "Ja, och så kom vi in, och jag tänkte att nu ska vi få till det, men hon sa att det gick inte idag, för hon hade mens"
 
Jag kände att nej, det här börjar verkligen bli alldeles för mycket information.
 
"Jaha", sa svärfar "dagen därpå kom min kompis över och frågade om det var min nya flickvän". Så sa han, vet du att det inte är en kvinna, det är en man"
 
Vid det här laget skrattade svärfar så han höll på att storkna i soffan mittemot mig. "Tänk att en av mina bästa kyssar var med en karl, ha, ha ha"
 
Holy smoke. Jag försökte knyta ihop säcken lite genom att fråga igen "Jaha, så det innebär att du är för homoäktenskap då?"
 
Jag fick inget svar. Svärfar skrattade för mycket.
 
Vilken rivstart på dagen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sissi

DET stod jag inte ut med

2013-04-30 @ 19:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0