I den populära serien "Svenska sommarplågor möter Cooköarna"...

.....har vi ju dessvärre redan avverkat "Då går jag ner i min källare" med Pierre Isaksson. Jag beklagar verkligen att den nådde Cooköarna, det var ett misstag. Och det blir på något sätt ännu värre när GM undrar vad de sjunger. "And then I walk down to my basement" låter vansinnigt. Det lever upp till självmordssvensken på något sätt.

Idag stötte vi dock på ännu en tragisk svensk sommarhit.

GM: "Vad sjunger de?"
Jag: "Nobody wants to know where you bought your sweater"

GM tyst.

Ah, hur ska man ens kunna ge sig på att förklara att vi har en sång om att ingen vill veta var du köpt din tröja? Jag tänker på hur käcka och glada alla fina ukulelebitar från Cooköarnahär, ofta med lika skratt och tjo och tjim på dem, så kontrar vi med att ingen vill veta var vi köpt våra tröjor eller att vi går ner i vår källare.

Svenska kulturarvet - I salute you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0