Jag mötte Kuki!


På den lilla ön där just ingenting händer, förutom Tsunamivarningar och så,  får man uppskatta de små sakerna.

Under en rutinmässig hemfärd från den lilla staden förra veckan hände föjande viktiga händelser som piggade upp resan:

1. Jag hamnade bakom asiaten. Vi körde 20 km i timmen i en hel evighet tills jag hittade en liten lucka i den lilla vägen som är en böjd kurva nästan hela tiden.

2. Precis när jag körde om mötte jag såklart polisen. Efter att ha kört 20 och fått hjärnblödning i tio minuter kanske jag var lite friskare på gasen just när jag mötte polisen och tänkte att jäsiken, 50 utan hjälm, hur ska det gå, men de tog ingen notis om mig utan åkte glatt vidare.

3. Jag mötte en man som var ute och gick med en jättestor smutsig gris i ett koppel på vägen.

4. Resan toppades av att jag helt plötsligt mötte Kuki. Plötsligt händer det!  Jag får möte av en pickup bil, och uppe på flaket bakpå, står Kuki och vinkar glatt till alla mötande.

Av, vilken hemresa!


Kommentarer
Postat av: Nicke-Dacke

Vad får dig att tro att han heter just... så?

2009-10-06 @ 12:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0