Årets Rolf

När vi var små, så flyttade Farbror Rolf till Australien. Det var väldigt exotiskt på den tiden. På den tiden hade inte halva Sveriges befolkning varit och luffat i Australien.

Hans flytt resulterade i väldigt exotiska julklappar. Jag kan erinra mig tjusiga, korta 70 tals västar i fårskinn med ulligt ull runt armar och midja, en vinröd och en beige. The Knack skiva tror jag någon bror fick? Kängurudockor, Koaladockor finns fortfarande kvar i källaren hos mamma och pappa. Jag vill även minnas tofflor gjorde av någon stackars känguru eller liknande?

Förra året kände jag att det var dags att återuppta den fina traditionen.  Årets Rolf bestod då bla av otroligt estetiska Australienhattar med snören med korkar längst ner längs hela brättet (som ska hålla bort flugorna) till mina bröder och pappa. Alla tre lyckades "glömma" ta med de fina hattarna ner till sommarstugan i somras. Det är väl inte så att de skäms för sina fina julklappar? Det delades ut boomeranger, eucalyptusfotkrämer, t-shirtar med krokodiler på, ölhållare och annat smått och gott riktigt "tacky" souvenirer.

Idag har jag återupptagit traditionen och varit ute och letat vidriga souvenirer som inte tar plats i den fulla resväskan. Och jag kan glädja min familj med att "Årets Rolf" både nått högre standard på vissa saker, men också lyckats nå ännu lägre standard med andra saker, jag är väldigt nöjd med de värsta inköpen.

Av sekretessskäl kan jag inte skriva exakt vad detta är förrän efter jul såklart,

Till Hanna och Viktor köpte jag såklart ingenting, för det är ju Tomten som kommer med deras paket!

Kommentarer
Postat av: Sissi

Vad rafflande med farbror Rolf! Professor Drövel bleknar! Hur gick det för Rolf till slut?

2007-11-24 @ 10:35:34
URL: http://siss.blogg.se/
Postat av: G´Day Mate

Rolf avverkade ett par år i Australien och flyttade sedan till Afrika ett par år. Nu är han pensionerad nollåtta, men var just ner här förra månaden och turistade och hälsade på gamla vänner.

2007-11-26 @ 05:58:34
Postat av: pewisa

Måste ju rätta G´Day Mate lite grann.... Tror nog att Fabror Rolf startade i Afrika och avslutade down under

2007-11-26 @ 11:00:15
Postat av: G´Day Mate

Ah, jag angav souvenirerna i kronologisk oordning. Jag beklagar missödet! Fick vi något fint ifrån Afrika också?

2007-11-26 @ 11:29:44
Postat av: pewisa

vad sägs om det fina "cylofon" setet som stod i vår korridor. Tänk att släpa hem det från Afrika... En massa masker som klistrades i omgångar samt ett gäng djur snidade i trä.

2007-11-26 @ 21:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0