NEJ!

Man kunde ju tro och hoppas att när det har regnat så mycket så ska alla djur gå i ide och ligga där och sova tills jag åker tillbaka till Sverige.

Men nej.

Tvärtom så står det i tidningen nästan varje dag hur mycket alls små insekterna och djuren trivs extra bra nu med all fukt, och förökar sig extra mycket. Idag varnade de för att man har stor risk att snubbla över nedanstående härliga ödla i trädgården. Jag kommer inte att stå ut om en sådan springer runt i min trädgård, det känns som om det nästan bara är en sådan, förutom en vidrig orm, en krokodil och en vithaj, som saknas i min trädgårdskollektion.

Keep eye out for blue tongues

Denna käcka artikel stod att läsa i min Daily Telegraph idag

EVERY day this month at least one blue tongue lizard was killed or maimed by the family pet or lawn mower.

The native reptiles of the startling tongues breed in summer.

By mid-February, baby blue tongues appear in Sydney backyards.

But they're up against some fierce competition in their fight for survival.

Lawnmowers, whipper snippers, cats, dogs, and snail bait are all threats.

"They're quite robust-looking, but they're actually quite delicate," according to Foundation for National Parks & Wildlife spokeswoman Carmen Welss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0