Camp Mate + bikini Bali08 = disaster

Som bekant påbörjades ju träningslägret för bikni 08 för ett par veckor sedan. Nu vet ni ju alla hur slapp och slö jag är, så träning för mig har inneburit halvtimmes powerwalks kanske fyra dagar i veckan och 15 armhävningar per dag. Det skulle förvandla mig till Kate Moss eller så över ett par veckor hade jag tänkt.

Så igår var vi på The Royal Easter show. Det är ett veckolångt spektakel som anordnas i Sydney varje påsk. Hela området som bygges upp för OS i Sydney, Olympic Park, förvandlas till ett jätteområde med utställningshallar, med djur och bilar och tråkiga motorcyklar, det är shower i alla de stora arenorna ( Jag stod två meter från Danger Man, som sade G´Day till mig och sedan åkte ut med sin motorcykel på en liten lina spänd över hela stadion så åkte han fram och tillbaka i luften i någon sorts Batmankostym i tio minuter. Vilken Lassie. Man kunde köpa Danger Mans t-shirt utanför i en liten bod också. Och jag är G´Day med honom!) och ett stort nöjesfält, massor av försäljning av allt ifrån fula cowboyhattar och oljerockar till billiga Asien souvenirer, och det köps Showbagar, fulla med godis, tidningar, och annat egentligen skräp (men ALLA köper dem till vansinne) , det är uppträdanden från halvkända band (mitt första år spelade Russel Crowe och hans band där) och det är årets stora happening för alla familjer.

Hur som helst, så är kan man ju såklart vinna saker genom att kasta små bollar på clowner och andra tvivelaktiga lekar. Grottmannen fastnade för en pojkspoling som stod och malde på i mikrofon om att man kunde vinna saker om han gissade fel på ens vikt med mer än 2 kg. Men fick då välja vad som helst av det skräp han hade bakom sig i korgar. 
Så den unga dumskallen började syna mig. Jag frågade modest om han måste skrika ut min vikt i mikrofonen över hela Olympic Park, det verkade han inte vilja lyssna på. Hur som helst, jag tänkte att med fyra veckors Camp Mate kommer han väl gissa på 48 kg eller så. Spolingen synade mig uppifrån och ner och säger:
 
67 kg

Jag stod faktiskt inte ut. Och nu menar jag verkligen inte att det är fel att väga 67 kg. Jag tycker att det är oerhört vackert att väga 67 kg om man är proportionerlig och det är så ens kropp är byggd. Men då jag är en pinne med en stor klump på mitten (mitt reservfettlager. Detta lager verkar inte ha förstått att det är klimatförändringar på G och vi går mot varmare tider. Mitten av mig lagrar fett som om det vore en ny istid antågande). Och med tanke på att jag alltid vägt 52 kg och ny tycker att jag verkligen har puffat till mig när jag väger 54 kg, så känder faktiskt 67 kg som en katastrof. Hur kan man gissa 13 kg fel? Trinny och Susannah skulle nog tycka att jag gör helt fel klädval för min kropp.

Som en liten tröst ville han ju hetsa mig till att välja en av hans tråkiga priser. Jag vägrade. Jag var sur. Och Grottmannnen prickade han in med 1 kilos skillnad.

Otack är världens lön.

Och till råga på allt har rugbysäsongen börjat igen. Jag har tappat hela min fingertoppskänsla. Förut vann jag ju tio dollar per match med min träffsäkerhet. Min taktik fungerar inte alls i år.

Dragons - Tigers. Klart en drake som sprutar eld vinner över en tiger tänkte jag. Nej då. Tigrarna vann. 10 AUD fattigare.

Rabbits - Roosters. Här har jag inget val. Jag har bestämt mig för att Rabbits ska vara mitt lag, för det ägs av Russel Crowe. Och de har snygga kepsar som han har delat ut till alla Hollywwod kändisar. Och dessutom borde ju även en kanin tackla en tupp hur lätt som helst. Nej då. Kaninerna förlorade och jag tappade 10AUD  till.

Påskhelgen börjar bittert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0