Winter makes us SAD

Det var rubriken som mötte mig på en helsida i tidningen häromdagen. Det vra en stor artikel om hur betungande vintern är för de stackars Sydneyborna, samtidigt som det i högerspalten visades en bitter femdygnsprognos med regn, regn, regn, mera regn och så toppat med lite regn.

Varje dag ca min 15 C och max 21 C

"Hmm..låter som en svensk sommar" tänkte jag.

Jag läste vidare om hur HEMST de hade det, och hur man kunde göra för att mota deprression i grind, i dessa hemska kalla mörka vintertider:

- Ät soppa före varje måltid
- Begränsa "the amount of comfort food" till en gång i veckan
- Gå ut en promenad på lunchen ( om vädret tillåter) Vädigt fint att de skrev till den extra kommentaren.....
- Byt ut din utomhusmotion till inomhusmotion md hjälp av DVD träningsprogram
- Ändra attityd - hitta de bra sakerna med vintern

Jag stod inte ut.

När vi har ovanstående temperatur så blommar vi upp och blir i hel extas i ett par månader, på andra sidan jorden får de depression.

Men skulle ni någon gång få en släng av depression under vår sommar kan ni ju försöka ovanstående fina tips från Doktorn.

PS. Det var inte Dr Gurka. Han rekommenderar endast mer grönsaker i kosten tror jag.DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0