Möt John Faker

På den sjunde dagen vilade Gud, då han hade uträttat sådana storverk i så många dagar. Och när han satt där och vilade och funderade på livet så tänkte han högt för sig själv:

"Varom ska vi göra av Homo Sapiens utan smak och med förvrängda frisyrer?"

Så blev han tvungen att arbeta även på den åttonde dagen, och skapade Burwood. Jag är i ett extremt starkt behov av en klippning nu, men jag vägrar klippa mig här i Burwood. Eftersom jag aldrig under två års tid sett en anständig frisyr här, måste ju summan av kardemumman vara att det heller inte kan finnas en anständig frisör här. Katastrofläge.

Som grädden på moset har vi en borgmästare som är ful också. Och heter John Faker. Vi har ju pratat om det här förr. En läkare kan inte heta Dr Gurka. En borgmästare kan absolut inte heta Faker. Det låter inte trovärdigt.




Oj, vad jag har gått hela helgen igen! I lördags klarade jag  av fyra olika marknader i fyra olika stadsdelar. Jag älskar Sydneys marknader de har på helgerna, alla har sin egen prägel, och det är otroligt kul att bara strosa runt och titta, men man kan också göra jättefynd om man har tur.  Solen har skinit på mig, det har varit 25 grader varmt, och jag har gått från Rozelle till Balmain, till Gleebe och slutligen köpte jag äntligen en ny resväska i Chinatown. Nu måste jag nog provpacka i morgon för att se hur tungt det blir. Hemska tanke.

Nu är kropp och själ och fötter helt slut, då jag gjorde det praktiska valet att ta ett par högklackade skor med kilklack till både dagens och gårdagens promenader. Ska man vara fin mår man lida pin. Och är man ett fån får man blåsa på tån, visade det sig i efterhand.

Så nu ska jag unna mig ett glas rödvin, soffläge och avverka något slappt på TV.

Kommentarer
Postat av: jenny

ha en bra dag!

2008-04-28 @ 12:35:14
URL: http://jnyyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0