Iaktagelser från Bali - del 3

Jag har funderat mycket på säljknepen som tillämpas i t ex Asien. Jag blir helt galen av alla som hoppar på en med dumma kommentarer. Men det måste ju vara NÅGON som tycker att det är toppen, eftersom de fortsätter outtröttligt dag efter dag med sina härliga kommentarer för att locka folk att komma och handla just hos dem.

Här följer ett axplock av veckans businessknep:

Ett populärt utrop när man går förbi ett marknadsstånd är Yes? Yes vad då? Jag känner alltig omgående No när de skriker så till mig.

Hello Darling Bara engelska gamla mysiga runda tanter som säljer bullar får kalla mig Darling, jag blir rabiat när folk jag inte känner försöker vara Darling med mig.

Hello Mama alt. Hello Auntie Näää...att resa med en ung vacker brorsdotter gör att man förvandlas till Mama på en gång. Jag står inte ut.

Hap look first  Men självklart vill man titta först. Vem vill INTE titta innan man köper en vara? Jag står inte ut.

Så den värsta den här veckan . Sappe, jag och Pallis kommer gående längs gatan och en gubbe som vill sälja något tar kontakt med Hello Charlies Angels. Vi stod verkligen inte ut. Det blev ingen business.

Så undrar jag också varför de när de skriker "Taaaxxi" gör en rattrörelse. Om de inte gör rattrörelse, är det bil utan ratt då? Och ibland är den uppe vid huvuet (då blev vi misstänksamma och undrade vilken sorts bil han körde, eller tänkte att han måste vara kort som inte når upp till ratten).

Kommentarer
Postat av: Pirkko

Har nu skaffat mig en dator. Läser dina inlägg här. KUL- Ha det så bra. Kram. Gamla svärmor.

2008-04-12 @ 14:41:58
Postat av: G´Day Mate

Nej vad trevligt Pirkko! Vad du är duktig med din dator, som till och med kan lägga in kommentarer! You are the Woman!

2008-04-24 @ 09:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0